Lukijat

sunnuntai 4. elokuuta 2013

Pikavoitto

Kuva: Aamulehti

Nyt se sitten kävi. Jo Mies on siitä varoitellutkin. Viimeiset 6 vuotta - siis siitä alkaen kun ajoin kortin. Ajan kuin mikäkin päätön kaaho, kuulemma.

Kai siinä perääkin saattaa olla... Ainakin kerran! Peltipoliisikin kun väitti niin, räpsähti Turun suuntaan KÖRÖTELLESSÄ.

Pari viikkoa jännitin, millaisen tuomion saan. Onneksi selvisin rikesakolla, ylinopeutta 20% (96 km/h 8-kympin risteysalueeella).

Mies sai ekan ylinopeussakon vasta 20 vuoden autoilun jälkeen - ja ajaa sentään 40.000 - 90.000 km vuodessa! Meitsi ajaa muutaman tuhatta vuosittain. Tosin kurvailen yleensä myös kaikki yhteiset ajot, jos mukana ei ole peräkärryä kiskottavaksi (se kun rajoittaisi nopeutta...).

Ehkä tämä oli opiksi ja ojennukseksi - huomaan kaasujalkani jo hieman kevenneen.

11 kommenttia:

  1. Minulla on tämmöinen muisto peltipoliisista. Olin nykyisen mieheni kanssa ajelulla ja tutustumisen alku aikoina ei haluttu törmätä kummankaan tuttaviin ja oltiin kumpikin ihan jännittyneitä julkisilla paikoilla. eikös miehellä ollut vähän raskas kaasujalka kun kamera välähti. kumpikin naurettiin että no nyt jäätiin sitten kiinni :)onneksi tuli vaan huomatus miehelle.

    VastaaPoista
  2. Minäkin sain pikavoiton ja ihan poliisisedän kädestä...
    Olin lähdössä asioille, kun mies tuli kotiin ja sanoi, että siinä on sitten ratsia...tietää jo ajotapani...no minä lähdin ja enkös vaan autuaasti unohtanut, koko ratsian, kunnes näin poliisin pysäkkikatoksessa....ja voittohan siitä tuli...:D

    VastaaPoista
  3. Minulle tuli huomautus 5km/h yli sallitusta vähän aikaa sitten... Eniten ottaa kuitenkin päähän "silmänpalvojat" jotka jarruttaa peltipoliisin kohdalla varmuuden vuoksi, vaikkei omisi mitään syytäkään. Tänään on varmasti aikamoinen paluuliikenne, ja ohitustilanteet hirvittää.

    VastaaPoista
  4. Minulla on ollut nyt ajokorttikymmeniä vuosia ja "palkkioksi" olen saanut yhden pysäköintisakon aikoinaan. Mutta en kiellä etteikö aihetta olisi ollut, tuo kaasujalka, hm-

    VastaaPoista
  5. Miunlle tuli apri vuotta sitten useampi huomautus, ei sakkoa sentään ja otin kyllä opikseni. Tosi uuden auton vakionopeussäädin edesauttaa minun nopeuttani säilymään kohtuudessa, kun kone vie ja miän lepuutan koipea ;)

    VastaaPoista
  6. Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon! On välähtänyt niin tutka, peltipömpeli, parkkimittari ja vaikka mikä. Poliisitätikin on puhutellut. Olen toivoton hätähousu ja hätähousulle sattuu ja tapahtuu. Oma vikani mutta yritän noudattaa sääntöjä koko ajan.

    VastaaPoista
  7. onneksi olkoon ja tosiaankin tervtuloa joukkoon kirjavaan. Mullakin potti aukesi peltipoliisin kanssa viime vuonna ja kortin olen hyllyttäny yhen kerran tikkatimiehelle 6 tien varteen *heehe*

    VastaaPoista
  8. Täytyypä minunkin kehua kuten mummeli sakottomuuttani, minulla niitä on sentään puhdas 0, vaikka olen ajanut v:sta 1965 alkaen. Koputan päätäni! Ja silkkaa hyvää tuuria, sillä rikkomuksia on tullut, yleensä tahattomia. Mutta sen olen huomannut läheltä seurattuna, että kun tarpeeksi iso sakko rapsahtaa, niin se keventää kaasujalkaa, joskus pitkäksikin aikaa. :D

    VastaaPoista
  9. Mulle tuli ilmoitus ,olisko siitä jo pari vuotta,että pitäis mennä poliisisedän luo,kun siellä on valokuva. Minä menin ja näin kuvan ja huomasin,että se en ollutkaan minä,vaan mieheni.Katsoin uvaa ja sanoin,enhän tuo minä ole. Poliisi tuumasi,että juu et ole,sulla ei ole viiksiä. Minä siihen,ei ainakaan vielä.. No mies sitten puolestaan sinne ja sai rikesakon.Ajattele,veljeni vaimolla on ollut ajokortti vuodesta 1970 ja kertakaan sitä ei ole pyydetty näyttää!Minä olen korttini ajanut 1989 ja muutamat sakot olen ottanut.

    VastaaPoista
  10. Kommentoin tätä jo mökiltäkin, mutta näköjään ne mökkiyhteydet teki taas tepposet....
    Eli hitsiläinen, kun sinulla tuollainen tuuri kävi, joskaan hyvä, jos sillä oli kaasujalkaa keventävä vaikutus. Minulla on ollut ajokortti öööö, yli 20 vuotta ja nuorempana sain sakkoja usein, hitaasti mutta (ehkä) varmasti sitä oppii ajamaan vähän rauhallisemmin :-)
    Eli odottele rauhassa, kyllä se kaasujalka siitä kevenee ajan kanssa :-)

    VastaaPoista
  11. Kiitos KaisaR, Irmastiina, Rentukka, Mummeli, Auli, Vekki, Mehtäemäntä, Matleena, Intsu ja Rva Kivitikka! :o)
    Vekki osui kyllä meikäläisen(kin) määrittelyssä naulan kantaan: "hätähousulle sattuu ja tapahtuu". :oD

    VastaaPoista

Kiitos kommentista!
Iloa päivääsi!